JAG E SÅ BESVIKEN

Jag ska berätta om helgens händelse då en kompis å jag åkte till Sthlm på råttutställning.

Kompisen började resan från Linköping å hämtade mig här hemma. Fast att jag inte skulle ställa ut några råttor så hade jag me mig 3 transportburar me råttor. Dom råttor som jag hade me mig skulle flytta till nya hem å några fick följa me ifall de va nån på utställningen som ville ha me sig en gullig råtta hem.

Efter 2 timmars resande parkerade vi i ett parkeringshus å letade reda på ett folketshus där utställningen skulle vara men alla dörrar vi provade att öppna va låsta, så jag fick ringa å kolla vart de va ngon stans... De visade sig att vi var i helt fel ände av Sthlm å stod utanför Åkersbergas bibliotek. De va bara att sätta sig i bilen å fara vidare.

Efter ytterligare 30 mins resande så va vi äntligen på plats. Alla mina älsklingar kom igenom frisk kontrollen utan problem.

Tyckte de va intressant men rörigt att kolla på utställningen. Gissar på att de e för att man inte e van. Jag ska åka på nån mera utställning innan jag själv kommer att ställa ut, men jag e bra sugen på att gör de nu så vi får se till nästa gång.

Efter 1½ timma började kompisen att vända å vrida på sig å ville åka hem.. Vi hade just kommit ju å jag ville inte betala mera i bensin än va jag redan fått betala genom att åka me nån annan hem. Nästa gång åker jag me nån annan som ska ställa ut el vara där hela dan.

Att betala å krångla så mycke har jag ingen vidare lust att lägga min energi på nästa någe mera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0