JAG VET INTE OM JAG ORKAR ME ALLT DE HÄR

De e så mycke som händer hela tiden. Hur jag mår pendlar fram å tillbaka hela tiden. E ganska krävande både psykist å fysiskt. Resulatet av allt pendlande har gjort att jag inte har gjort ett skit på flera dagar. Känner ingen ork till någe alls.

Förra veckan va lite av ett kaos som slutade me att jag skickar iväg nästan alla råttorna. Killarna som ev ska användas till avel vill jag hitta ett å samma hem till men jag vet inte va jag ska skriva i annonsen å så har jag lite krav på att personen ska bo i närheten, hellst i Finspång el Norrk. Milla kan ta dom men då får jag ändå betala maten å ströt. Hade tänkt att kunna bidra me lite ibland, men inte helt. 5 honor kommer jag att ha kvar hemma, dessa e Olivia, Hinata, Azza, Bellan å Yllis. När tanterna vandrat vidare så e tanken att jag ska ta hem pojkarna å hoppas att nån kan ta hand om dom damerna jag har kvar då. Jag kommer fortsätta att ta kullar ibland när jag har material precis som jag tänkt innan. De jag blir mäst ledsen över e att jag avtingade 2 jätte fina råttor som jag hoppats på mycke, men jag vet att jag kan komma åt dessa gener senare så de e ju inte hela världen.

Men de händer inte bara tråkiga saker här. Igår blev jag bjuden hem till Stina på frukost, köttbullemackor m rödbetssallad å skink macka... Kan ju säga att de va as gott. Efter de följde jag me Stina till frissan å sen hem till henne igen.. Efter att vi hämtat "Apan" på dagis åkte vi in till stan. Hälsade på Josefin en snabbis, fick me mig en stor bur till råttorna som e lagom till 5 honor så i den ska tjejerna bo i då jag inte har behov av att ha den stora buren bara till 5 töser. Stora buren ska hem till mamma å göras i ordning så jag kan dela av den som jag vill ha den så honorna kan bo i den övre delen å hanarna i den undre som tanken va från början. Jag fick även med mig massor me inredning till råttorna å inte kosta de ett dugg.

När jag kom hem väntade Emelie på mig för å lämna sina 3 töser. Emelie själv ska sola sig brun i ett annat land. Pratade me henne senare på kvällen om att jag gillade hennes bur å hon har en till nästan lika dan på vinden som jag ska få när hon kommer hem. Å sen när hennes töser inte finns mera så e jag spekulant på den som hon har nu, så den skulle jag me få vart efter.

Idag har jag hur mycke som hellst att göra så jag borde inte sitta här alls... Ska städa som alltid å förbereda till morgondagen då de bär iväg till sthlm å råttutställning... Jag har skrivit en lista på allt som ska göras å allt som ska me. Jag kommer säkert bara hinna me att göra hälften å säkert glömma ta me hälften av allt som ska me i morgon... Jag kommer säkert försova mig å stå kvar hemma å vinka av råttorna, de skulle vara så typiskt mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0