VAD HÄNDER OM STÅLMANNEN TAR SEMESTER???

För att inte göra Ullis besviken som klagade över att jag aldrig skriver någe nytt här så får jag välla ofra mig å göra ett försöka då :P

Mycke har hänt så jag vet inte i vilken ende jag ska börja i.

Den person som jag kallar mormor skulle opereras för struma men mitt under operationan så stannade hennes hjärta. Dom fick avbryta operationen å fick igång hjärtat igen. De e lite skrämmande hur ens liv kan förändras så fort. "Mormor" mår bra nu iaf å de e skönt, för just nu skulle jag inte orka me sorg.

Känner av min panikångest var å varannan dag nu, de e ganska jobbit å tar på krafterna. Men jag jobbar på de så gott jag kan. Många ledsna kvällar har de varit.

Sambon har tagit en massa prover å ska ta flera. Men nu senast han kom hem berättade han att han ligger på gränsen till att få diabetes. Så både han å jag kommer att försöka ändra våran kost å gå promenader. Hmm jag tror jag ska läsa på lite om de så man har lite mera kunskap om de.

Efter evigheters evigheter så åkte jag till stallet å till min älskade "Kossa" Har varit där hela veckan förutom i måndas då jag passade "Trollbarnen" Å jag ska inte dit på hela helgen.

Lite förändringar i råttflockarna har de blivit å kommer att bli snart igen. Lasse skrutten blev gammal å gaggig så den gossen avlivade jag för ett tag sen. Igår flyttade Tesa å Uzuki. Blåsan vet jag inte va jag ska göra me då hon ger mig små nyp varje gång som jag håller på i buren. Rota å Tille letar nya hem, men de e ingen panik. 4 nya råttor kommer att anlända snart hoppas jag. Kommer att åka till luciautställningen den 5e december, hämta å leverera råttor e mitt ärende å så ska jag kolla lite hur de går till så ska jag me ställa ut vartefter. Massa avelsplaner e planderade för nästa år. 6 kullar kommer att födas här nästa år om allt blir som jag vill. Letar för övrigt efteren hane att kunna använda i mitten av mars. Han ska vara mink el hellst cinnamon annars får de va.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0