JAG SNARKAR INTE :p

Jag blev tillfrågad att följa med på en liten mini semester till Småland av Stina me familj.

I fredags packade vi bilen full å gav oss ner till Hultsfred för å sova 5 pers i en stuga me 4 bäddar. När Andréas fiskade åkte Stina, jag å barnen för å hämta nycklar till stugan å kolla in Hultsfred.. De va ju inte så mycke att ha av de likka vi såg. Åkte till Willys å handlade lite nödvändiga saker... Köpte en bok jag ville ha trotts att jag bara läst 10 böcker på 2 år. Tidigare läste jag 10 böcker i månaden minst.

Åter tillbaka i stugan gick Albin å jag till lekparken i området för å ta lite bilder å gunga lite. De tom fanns en gunga jag kom i :P Mitt i allt hörde vi ett plask å de va nån tokstolle som bada borta vid bastubadet. Nog för att vädret va skönt, men de va nog ganska kallt i vattnet.

Vi tände grillen för att grilla lite korv. La barnen i stugan å satte oss själva i en annan där man laga mat mm. Satt å lyssna på dom genom en sån där babyradio. Spelade lite UNO innan vi själva hoppa isäng.

Jag vet inte om jag sov eller va vaken, men jag vaknade flera gånger av att någon ryckte i mitt täcke utan att jag regerade... å de fortsatte gång på gång. Tillslut vaknade jag välla till å de va Stina som ryckte i mitt täcke för att jag skulle sluta snarka. Albin började asgarva i sömnen å hade ett leende på läpparna när Stina kollade till han. Jag själv låg vaken i nån timma så dom andra fick en chans att somna innan mig.

På lördags morgonen käkade vi frukost innan vi packade in oss i bilen för att åka till Astrid Lindgrens värld. & timmar va inte nog för att vara där inne. Nog för att de inte va så mycke folk, men de va så mycke att se å barnen ville ju leka på alla ställen vi va på. Alla som vuxit upp me Pippi filmerna vet att hon, Tommy å Annika åt ett Krummelur piller för att dom aldrig skulle bli stora. De fanns tablettaskar me sånna piller i å jag vann en sån ask på ett lotteri. Köpte målarbok me Pippi bilder å pennor till barnen som fyller snart el om dom ska få dom i julklapp.

Tillbaka i stugan åt vi lite mat innan barnen hoppa isäng. Vi 3 vuxna spelade lite Chicago innan vi la oss. Åter igen klaga Stina över att jag snarka. Jag va me i stugan å jag hörde inget :P

Söndag blev dagen för hemfärd. 3 fiskar blev Andréas fångst. De va ganska skönt att komma hem till sambon å djuren. Åker gärna tillbaka nån annan gång.


Kommentarer
Postat av: Karro

Fasiken vilka härliga bilder



Kram

2009-09-25 @ 06:24:23
URL: http://www.hopplavovve.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0