STORA PET

Jag hade inte tid att skriva om utställningen innan jag åkte till svärmor så jag får göra de nu när jag har chansen.

Utan större missöden än bensinstopp inne i STHLM endast 90m från närmaste bensinstation så kom vi fram som vi skulle i god tid. Ganska mycke folk hade kommit men jag trodde nästan att de skulle ha kommit flera. Många ansikten jag kände igen men även många nya fanns på plats.

Silja den dumma tösen hade dagarna innan skaffat sig ett stort sår så hon fick stanna hemma så att ställa i avelsgrupp blev bara till en dröm annars hade jag tagit den titeln då de endast va jag som ställde i den guppen, men de får bli en annan gång.

Alla mina killar som va me ställdes efter varandra så lite stressit blev de allt så jag va klar halv 2 me alla mina.
Finska killarna Eytukan å Mo´at gillades skarpt av ena petdommaren så många frågor ställdes där framme efter bedömningen. Å jag tyckte att alla killarna skötte sig bra.

Blev blandat A å AB bedömningar, mycke nerdragningar för skitiga svansar å dåligt klippta klor å i standard fick båtkillarna kvaletsklass 3 för att dom e för gula i sin färg, men de kan ändras.

Dom jag köpte finska killarna av kom under prisutdelningen för att hälsa en liten snabbis. Dom reagerade snabbare än jag när Eytukans namn ropades upp å han blev en dommarfavorit och fick ett band att hänga upp. Och Mo´at fick en gul 3e pris rosett.

Lilla Berra fick ett hederspris för han gillade Tiinas öronmassage.

Roligaste å de jag e väääldigt stolt över e att Finnfellow lyckades ta priser så han blev Silver Pet Champion.

Har blivit erbjuden att få följa med till GBG i slutet av oktober å jag e nästan säker på att jag kommer att åka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0