15/4...1

Tummen upp för Familjen Sorkland... ja så skulle man kunna säga. Både jag å min sambo blev bitna av en förymd skrämd råtta, båda på höger tumme.

 

Den lilla stackaren och hennes bur kamrat kom hem till mig för ett tag sen för att ägaren blivit biten och blivit rädd för den ena så hon inte ens vågade städa buren. Här har hon legat å tryckt i ett hörn men jag tyckte ändå att sen jag flyttade buren att hon blivit mera nyfiken å kommit fram när man gått förbi å pratat me dom men förtfarande varit reserverad... Jag har tagit ut henne ett flertal gånger å hon har ju fått panik så man fått trycke henne mot sig. I buren har hon bara bråkat me kompisen så hon skrikit å försökt fly.

Idag tog jag ut dom för bur städ å satte dom i en transport men tydligen fick dom upp locket på den. Den ena kunde lätt fångas in men den andra stack under frysen vi har i vardagsrummet, den flyttades ut å min sambo fick tag i henne å skulle byta till ett bättre grepp när hon skrek i panik bet han i tummen. Jag fick tag i henne men då bet hon även mig. For runt i köket å in under kylskåpet, de va bara att dra fram den me. Tillsammans kunde vi fånga in henne i en glassbytta å hon va fast.

 

Jag har pratat om i några dagar om att hon inte känner sig trygg me människor å kommer nog aldrig att göra de heller så jag lät flickan somna in. Tyvärr fick de bli så men de va nog bäst för henne. Jag skulle aldrig kunna omplacera henne å veta att nån annan kommer att kunna bli skadad å hit flytta hon för att slippa sitta i en skitig bur.


Kommentarer
Postat av: Toril

Lille vännen då... Det är alltid lika tråkigt när man måste ta bort ett djur. Tycker du är en förebild där som i alla fall ger dessa djur en chans till. Önskar jag var lite mer som dig där! Hade jag haft mer plats och pengar så hade jag också tagit in fler djur. Just nu räcker det dock med en katt och en hund. Nike hälsar!

2011-04-16 @ 08:43:43
URL: http://skuggflicka.blogspot.com/
Postat av: Svar till Toril

Tack Toril det värmer <3

2011-04-16 @ 11:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0