CHIPS

En hel vecka har jag kunnat hålla mig från godis men idag e de godis dag. Har ju sagt hela veckan att de första jag ska göra lördag e att ta fram en påse chips å moffa i mig den... men jag e inte alls sugen för tillfälet.

Satt å vänta till halv 4 i natt på att polisen skulle höra av sig men icke... iof gjorde de inte så mycke då festen lugnade ner sig efter att jag ringt dom. Men på måndag ska jag ringa till bolaget (inte systemet) å berätt att jag ringt polisen så dom får ta ett snack me gossen (ungjäveln) Men gissningsvis så kommer dom inte å göra de. De e sällan som dom gör som dom ska. En annan får ju städa trappen här utanför för grannens hund hårar så mycke å de vill jag inte ha in till mig.

En fredag i december fick vi hem ett papper där de stod att dom på tisdagen skulle komma å kolla genom alla lägenheterna. Jag ville visa en någorlunda städa lägenhet så jag satte igång å storstäda lägenheten. Höll på ända fram till måndagskvällen, men jädrans va fint de blev. Sambon lyfte ut hela badkaret å "grannan" betalade igen massa hundvaktstimmar genom att ta hand om spisen å köket. 12 sop påsar senare va de jätte fint. På tisdagen när dom skulle komma gick jag upp tidigt för att duscha, dammsuga, skura golvet å diska de sista. Blev klar vid 10, väckte sambon å satte mig att vänta. kl 17 gav jag upp. Å inte ett pip har vi hört om de. Så de ska jag me ta upp på måndag när jag ringer.

Nä om man skulle ta å öppna den där påsen me chips nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0