STUDIEBESÖK

Jag har under allt för lång tid struntat att åka till stallet fast jag har en häst att ta hand om när jag vill. Men för några veckor sen ringde ägaren å fråga om jag kunde hjälpa henne me hästarna för hon ville resa bort å självklart kan jag de, de e kanske de som behövs för att jag ska komma igång igen å ta hand om de som varit mig så varmt om hjärtat i så många år. Så igår åkte jag me Monica till hennes stall på studiebesök så jag skulle kolla vart alla sakerna fanns å hon berättade om alla rutiner. Så de kommer gå så bra dom dagarna jag blir "häst skötare" på nytt i några dagar.

Jag e ganska stolt över mig själv när de gäller mitt godisätande... Första veckan låg ju all fokus på chipspåsen i skåpet, andra veckan va de inte så farligt, men på fredan köpte jag mig en chokladkaka å 2 påsar me jordnötter me choklad utanpå vilket va ganska onödigt när jag inte äter nötter^^ Den här veckan gick de bra till fredan å Stina bjöd på choklad ur en ask... jag tog en för att alla andra gjorde de förutom Stina då som tog två, sen kom jag på några timmar senare att de va ju inte lördag. Lördan kom å jag va inte direkt sugen på godis alls, men knallade ner till netto för att Christoffer ville ha godis. På netto fick jag ångest för jag va sugen på allt å viste inte va jag ville ha, men tillslut tog jag en 500g chipspåse Öppnade påsen å tog 1/3 av den sen ville jag inte ha mera. Va inte alls sugen på chips så nu ligger resten i skafferit i köket å väntar på att de ska bli lördag igen.

Om Christoffer å jag skulle gifta oss skulle vi ta efternamnet Funk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0