19/3...1

Just nu vet jag inte vad som e upp å vad som e ner på mig själv... så trött e jag.

 

Har varit iväg me Bajsan hela dagen, dagen till ära så skulle vi flytta Bajsans å Annas kusar till ett annat stall.

Vi hämtade transporten i Falla där min Mue står, va ju tvungen att hälsa på henne lite men hon behövde kissa så nå hälsa blev de inte.

Slirade oss fram till stallet mitt ute i skogen å packade in alla sakerna i transporten. Den blev nästan full. Slirade vidare nån mil innan radion sluta funka, hastighetsmätaren la av å tillslut dog bilen. Hade de inte varit så mycke snö å hårt i backen hade vi nog begravt vilen men vi satt snällt å vänta i totalt 2 timmar tills bilen va fixad. Snälla Tim å hans "pappa" kom å fixade generator remmen som gått av så vi kunde köra klart. Bajsans mamma skulle köra hem Annas bil men hon kom inte heller så långt innan bilen varken åkte framåt el bakot så hon knalla hem men hon e ju en hurtbulle så några mil e ju inget för henne.

Efter första vändan åkte vi hem å käka lite åkte åter ut till Mue för jag hade lovat att jag skulle ta in dom så då fick jag hälsa på henne. Jag vet inte om jag ska gråta el om jag ska inbilla mig att allt e som förr me henne. De börjar märkas att hon snart e 22 år kantig å dan å utan muskler men de e lite mitt fel som inte hållt igång henne under några år.

Annas hästar gick lätt in i sin transport men Vespa trilskades lite men gick snart in hon me. De va så disigt så vi missade infarten till de nya stallet. Ramir älskade iaf sitt nya hem, Farwa bara hängde på å Vespa va så trött så hon somna.

Jag tror jag e lika trött som Vespa så jag ska bara käka upp mina köttfärsfyllda varma mackor så ska jag me dyka isäng... borde duscha me för jag har nog hö å damm i alla rynkor å hålor som finns på mig.

De här kommer att kosta dig massor Bajsan, ja man har ju inte tråkit alla dagar iaf^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0