29/4 SÖNDAG...2

Vaknade as tidigt men då jag för en gångs skull bara har 5 miljoner saker att göra i mitt hem men inga andra plikter beordrade jag mig själv att sova ett tag till.. De tycker jag att jag verkligen har rätt till.
Efter en ganska kämpig vecka me mycke att göra så kanske allt kan återgå till att vara nästan helt normalt... Men de får vise när nästa vecka börjar.

Just nu vill jag för mycke men tiden räcker inte inte ens till hälften å allt ska ju naturligtvis ske samtidigt.. Kan de inte dela upp sig lite till då jag har tid. Har erbjudit mig att vara backup på jobbet ifall en bestämmer sig att fortsätta vara sjuk samtidigt som jag blivit tillfrågad att hjälpa till under juniorlägret i Motala. Jobb kommer naturligtvis först men lägret e roligare. Hela Juli kommer att ha samma kaos me massa jobb å massa tävlingar som jag vill åka på. Jag får försöka att klona el dela mig så jag räcker till alla som drar i mig.

Jag skulle behöva vara i 10 upplagor
2 som jobbar.
2 som umgås me folk.
1 som e barnvakt.
1 som e hemma å gör alla sysslor
1 som tar hand om djuren.
1 som hjälper till där de behövs.
1 reserv
Å så jag själv som gör de jag känner för att göra för stunden.
Men de blir välla som vanligt att jag försöker hinna me allt själv. Lägger mig sent på kvällen å nästan har ångest över hur jag ska hinna allt jag tagit åt mig när jag vaknar.

Folk pratar om egen tid att ha tid att göra de dom själva vill. Jag gör alltid som jag vill så de e välla min egentid isf. De jag hinner minst e att umgås me mina kära som inte har samma intressen som jag. Min sambo har nog blivit lite lidande den senaste tiden. Men vi älskar varandra ändå så de får välla räcka för stunden.

Nä nu har jag verkligen inte tid att sitta å dega mera. Har redan morgonkissat 2 gånger så dagen måste välla börja nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0