16/3 FREDAG...1

De e nästan läskit.

I onsdags så kom Lina hit för en fika å råttkläm, vi har inte hunnit me att träfas på evigheter så jag har inte sett hennes råttor sen dessa var små.

Lina fråga om hon fått stamtavlorna för båtarna å jag kan inte minnas om hon fått dom el inte men jag trodde hon fick dom när vi hade den trevliga rått träffen i januari. Men för räkerhets skull så kollade jag bland alla mina papper men hittade inga papper till Lina så hon skulle kolla hemma igen... Men där fanns dom inte heller.

Under natten vaknade vi av en smäll. En hel hög me bråte trillade ner från en högtalare. Men jag orkade verkligen inte gå upp och ta reda på de så jag sov vidare.

När jag väl vaknade å såg allt stöket på golvet sucka jag bara. Va bara att sätta sig å ta reda på de. Å va hittar jag i högen... Jo båtarnas stamtavlor som ingen av oss hitta.

Hade jag inte vetat att katten brukar hoppa upp där på jakt efter godis som finns på hyllan över högtalaren å om jag inte hört honom hoppa ner på golvet så hade jag troligen trott att vi fått en hjälpande hand av något okänt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0