En god granne.

Igår ganska sent ringer det på vår dörr. Jag brukar ju inte öppna om jag inte känner den som står på andra sidan och det gjorde jag inte heller. När personen går ner en trappa till så står jag och lyssnar och han pratar med någon annan i trappen. Jag bestämmer mig för att öppna ändå och killen kommer upp igen. Han frågar om jag vet om min granne är hemma. Jag funderar några sec innan jag svarar att han antingen kan ligga och sova eftersom han delar ut tidningar på natten el så är han ute med hunden. Ja ute med hunden va han inte svara killen för hon står lös nere i porten och vill ut. Där kan ju inte hunden stå helt själv ifall hon kommer ut så vet jag av erfarenhet att de skulle ta halva natten att fånga in henne. Jag går ner och föser henne upp för trappen. Ringer på grannens dörr men han öppnar inte. Jag funderar ett tag på att ta in henne till mig men känner på dörren istället. Den är olåst som den brukar vara. Hunden går in och jag funderar några sec på om jag med borde gå in och kolla så det inte hänt något. Jag väljer att gå in till mig, ringer en annan granne som jag vet har hans nummer. Ber henne ringa, får hon inte tag i honom går jag dit. Efter någon minut ringer hon tillbaka. Han låg i badet och hade inte alls hört något. När han svarat i telefonen hade vår granne sagt "åh du lever, är du ok" han lät ganska förvånad över komentaren men han mådde bra. Grannen berättade varför hon ringde så nu e de bara mysteriet med hur hunden kom ut som ska lösas. Troligen hade han inte stängt dörren ordentligt och när dom som hitta henne i trappen öppnade ytterdörren blåste hans dörr igen i korsdraget. Jag funderar nu på om jag borde gått in direkt och iaf ropat ifall det hänt något. Nu hoppas jag ju inte att jag ska hamna i denna situation igen men nästa gång tror jag att jag går in och kollar. Då får jag bli skyldig till brott men hellre de än att något händer.

Kom ju på vad de va jag skulle skrivit om i förra inlägget men eftersom jag inte skrev ner de direkt så har jag gjömt bort de igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0